ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ ЖИТОМИРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Н А К А З
від 01.03.2021 м. Житомир № 50
Про організацію роботи закладів освіти всіх
типів та форм власності Житомирської об’єднаної
територіальної громади з 03 березня 2021 року
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року №1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID -19, спричиненої коронавірусом SARS- CoV-2», в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2021 року № 104 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України», рішення позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 01.03.2021 року, протокол № 8, рішення обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 01.03.2021 року, протокол № 6, з метою впорядкування роботи закладів освіти з 03 березня 2021 року
НАКАЗУЮ:
1.Керівникам закладів освіти всіх типів та форм власності:
1.1. заборонити з 03 березня 2021 року відвідування закладів освіти здобувачами освіти незалежно від форми власності, крім здобувачів закладів дошкільної освіти, учнів 1-4-х класів закладів загальної середньої освіти;
1.2.забезпечити неухильне дотримання протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 22.08.2020 № 50;
1.3. забезпечити дотримання рекомендованого Міністерством освіти і науки України алгоритму дій керівників ЗЗСО у разі виявлення у здобувачів освіти та/або працівників ЗЗСО ознак гострого респіраторного захворювання (додаток № 1).
2. Керівникам закладів дошкільної освіти забезпечити:
2.1. функціонування закладів з дотриманням посилених протиепідемічних заходів у відповідності до вимог Постанови Головного санітарного лікаря України від 22. 09.2020 року № 55 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19);
2.2. проведення додаткових інструктажів для працівників щодо заходів профілактики, проявів хвороби та дій у випадку захворювання, дотримання алгоритму дій під час режиму самоізоляції;
2.3. наявність на сайтах закладів у розділі «режим роботи закладу» інформації щодо режиму роботи закладів у період посиленого карантину, особливостей здійснення освітнього процесу, у тому числі із використанням дистанційних форм співпраці, проведення додаткового інформування батьків вихованців.
3. Керівникам закладів загальної середньої освіти на період роботи в умовах встановленої «червоної» зони з 03.03.2021 року забезпечити:
3.1.дотримання заборони проведення масових заходів та відвідування закладів освіти її здобувачами, зазначеними у п.1;
3.2.проведення інформування здобувачів освіти та працівників щодо заходів профілактики, проявів хвороби та дій у випадку захворювання, надання працівникам пам’ятки щодо дотримання режиму самоізоляції в умовах дистанційного режиму роботи;
3.3.проведення у закладах освіти профілактичних та дезінфекційних заходів щодо запобігання поширенню коронавірусу COVID-19;
3.4. функціонування школи І ступеня (1-4-ий класи) відповідно до затвердженого розкладу та режиму роботи з урахуванням наступних рекомендацій:
3.4.1. у разі виявлення бажання батьків щодо невідвідування їх дітьми закладу освіти на період встановленої «червоної» зони організувати для цих учнів проведення консультацій з навчальних предметів у прийнятний для них спосіб, який погодити з батьками;
3.4.2. з метою уникнення масових скупчень розведення учнів 1-4-х класів у різні класні кімнати та кабінети закладу освіти, використовуючи приміщення школи ІІ-ІІІ ступенів;
3.5.виконання освітніх програм закладів освіти для учнів 5-11-х класів шляхом організації освітнього процесу із використанням технологій дистанційного навчання, що не передбачає відвідування закладів освіти її здобувачами, а також виконання працівниками закладів освіти іншої роботи (організаційно-педагогічної, методичної тощо);
3.6.на сайті закладу забезпечити наявність інформації про організацію освітнього процесу;
3.7.на сайті закладу розмістити навчальні матеріали для учнів 1-11-х класів та рекомендації для батьків з урахуванням наступних рекомендацій:
3.7.1. при організації освітнього процесу забезпечити регулярну та змістовну взаємодію вчителів з учнями;
3.7.2. створити умови для забезпечення повноцінної участі в освітньому процесі осіб з особливими освітніми потребами з обов’язковим урахуванням індивідуальної програми розвитку;
3.7.3.забезпечити регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також за потреби надати їм підтримку в освітньому процесі;
3.7.4. забезпечити використання інших засобів комунікації, доступних для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин.
3.8. Класним керівникам 5-11- х класів:
– інформувати батькiв та yчнів 5-11-х класiв про організацію освітнього процесу та використання технологій дистанційного навчання;
– у класних комунікаційних групах розміщувати інформацію щодо алгоритму роботи на шкільному сайті;
– проводити роз’яснювальну роботу із здобувачами освіти про обов’язковість навчання за дистанційними технологіями і виконання запропонованих завдань з метою опанування навчальних програм рівня відповідних Державних стандартів;
– тримати зв’язок з учнями, яким організовано педагогічний патронаж та інші форми навчання, та їх батьками;
3.9.запровадження дистанційного режиму роботи працівників закладів освіти відповідно до Методичних рекомендацій щодо встановлення гнучкого режиму робочого часу, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 04 жовтня 2006 року № 359;
3.10.призупинення проведення особистого прийому громадян;
3.11. визначення працівників, відповідальних:
3.11.1. за опрацювання кореспонденції, що надходить через офіційні електронні адреси;
3.11.2. за утримання приміщень та будівель закладів освіти;
3.12. контроль за неухильним дотриманням здобувачами освіти та працівниками закладу правил гігієни, використанням засобів індивідуального захисту та уникненням масових скупчень;
3.13. листування з департаментом освіти Житомирської міської ради шляхом використання системи електронного листування;
3.14. щоденне інформування департаменту освіти про форми організації освітнього процесу відповідно до ступенів навчання (заповнення і Google –таблиці до 9 год.15 хв. щоденно за посиланням https://docs.google.com/document/d/1AYLu7q58L7qkCS4Oji6XSOA3T- e5SmFvtD43qyo4ohA/edit?usp=sharing
4. Керівникам закладів позашкільної освіти забезпечити:
4.1.організацію освітнього процесу шляхом використання інструментів і технологій дистанційного навчання;
4.2. визначення електронних освітніх ресурсів та онлайн – порталів для організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання (лист МОН України від 19.05.2020 №6/643-20 «Про надання організаційно-методичних рекомендацій щодо навчання за допомогою дистанційних технологій в позашкільній освіті»);
4.3.оприлюднення інформації щодо роботи закладів позашкільної освіти у період обмежувальних протиепідемічних заходів з 03 березня 2021 року на сайтах, інформаційних стендах закладів, у соціальних мережах тощо.
5.Керівникам закладів професійно-технічної освіти забезпечити:
5.1. організацію освітнього процесу здобувачів освіти у відповідності до листа Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 року № 1/9-89 «Щодо організації освітнього процесу в закладах професійної (професійно-технічної) освіти з 24 лютого 2021 року»;
5.2. проведення додаткової роз’яснювальної роботи з колективами закладів П(ПТ)О та проведення невідкладних заходів, спрямованих на мінімізацію безпосередніх фізичних контактів між учасниками освітнього процесу;
5.3. своєчасне розміщення інформації щодо освітнього процесу, проходження виробничої практики, організації перебування у гуртожитках на офіційних сайтах закладів П(ПТ)О.
6. Керівникам КУ « Перший інклюзивно – ресурсний центр» (Колос Т.М.), «Другий інклюзивно – ресурсний центр» (Шовтюк А.М.), «Третій інклюзивно – ресурсний центр» (Самолюк К.В.) забезпечити:
6.1. дотримання протиепідемічних заходів при відвідуванні ІРЦ з метою проведення комплексної психолого – педагогічної оцінки розвитку дитини та надання корекційно – розвиткових послуг;
6.2.проведення у ІРЦ профілактичних та дезінфекційних заходів щодо запобігання поширенню коронавірусу COVID-19;
6.3. листування з департаментом освіти Житомирської міської ради, ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти шляхом використання системи електронного листування;
6.4.проведення особистого прийому громадян з дотриманням протиепідемічних заходів;
6.5.визначення та затвердження переліку осіб, які можуть працювати дистанційно, забезпечивши при цьому належні результати роботи;
6.6.надання інформації працівниками ІРЦ громадянам за допомогою доступних засобів зв’язку та телекомунікацій;
6.7.належні технічні та санітарно-гігієнічні умови для виконання роботи працівниками ІРЦ на робочому місці.
7. Науково-методичному центру департаменту освіти ( Мяновська Т.М.) здійснювати навчально-методичне забезпечення дистанційного навчання:
7.1. надавати рекомендації з питань дистанційного навчання в закладах освіти щодо використання електронних освітніх ресурсів, освітніх, інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій при організації дистанційного навчання;
7.2. проводити онлайн заняття з педагогічними працівниками щодо організації та проведення навчальних занять, оцінювання результатів навчання учнів, внутрішнього моніторингу ефективності дистанційного навчання, координації (модерації) дистанційного навчання в закладі освіти, правил безпечної поведінки в мережі Інтернет під час дистанційного навчання тощо.
8. Керівникам структурних підрозділів департаменту освіти (Мяновська Т.М., Щедракова Н.Л., Степанюк Т.В) забезпечити:
8.1. запровадження дистанційного режиму роботи працівників відповідно до Методичних рекомендацій щодо встановлення гнучкого режиму робочого часу, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 04 жовтня 2006 року № 359 та надання за згодою працівників структурних підрозділів відпустки;
8.2. визначення та затвердження переліку осіб, які можуть працювати дистанційно, забезпечивши при цьому належні результати роботи;
8.3. надання інформації працівниками структурних підрозділів громадянам за допомогою доступних засобів зв’язку та телекомунікацій;
8.4. належні технічні та санітарно-гігієнічні умови для виконання роботи працівниками структурних підрозділів департаменту освіти під час перебування на робочому місці;
8.5. посилити контроль за санітарно-профілактичними заходами та пропускним режимом у адміністративній будівлі департаменту освіти.
9. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника директора департаменту Ковтуненко С.А. та заступника директора департаменту Кошевич Р.Л.
Директор департаменту освіти В.В.Арендарчук